ABC finansowania przez Uczelniany Samorząd Studencki Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego – USS GUMed
1. Kto może ubiegać się o finansowanie ze środków USS GUMed?
O finansowanie może ubiegać się każdy student Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego – zarówno w swoim imieniu, jak i na potrzeby organizacji studenckiej/studenckiego koła naukowego – jeśli cel, na jaki wnioskuje, spełnia kryteria tego finansowania.
2. Co może zostać sfinansowane ze środków USS GUMed?
3. Co na pewno NIE JEST finansowane ze środków USS GUMed?
Jeśli nie jesteś pewien, czy usługa, o jaką wnioskujesz, kwalifikuje się do finansowania przez USS GUMed – skontaktuj się z USS (informacje kontaktowe znajdziesz poniżej).
4. Jak wygląda procedura ubiegania się o finansowanie i kiedy można spodziewać się odpowiedzi
Aby wykorzystać środki, należy napisać pismo do USS GUMed (patrz następny punkt)
Pismo należy złożyć w formie ELEKTRONICZNEJ na adres skarbnik.uss@gumed.edu.pl lub w formie PAPIEROWEJ w biurze USS GUMed – budynek Medyk pok. 6 (można zostawić pismo na portierni).
UWAGA – pisma elektroniczne przesłane na inne adresy mailowe NIE BĘDĄ ROZPATRYWANE!
Zarząd USS analizuje wniosek i w miarę możliwości przyznaje środki finansowe. Następnie kieruje pismo do Prorektora ds. Studenckich który wyraża zgodę (lub też nie) na użycie środków finansowych. Po decyzji Prorektora informuje sie studenta/organizację o tym, czy wniosek zostanie sfinansowany (częściowo, w całości lub wcale).
Cała procedura powinna zamknąć się w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia wniosku.
Pamiętaj, że jeśli od decyzji o finansowaniu przez USS zależy, czy Twoja inicjatywa, wyjazd się odbędzie – złóż wniosek odpowiednio wcześniej! Możesz także ubiegać się o zwrot kosztów za wyjazd/konferencję/akcję, która już się odbyła – wtedy jednak nie ma gwarancji, że taki zwrot uda się uzyskać.
5. Jak ma wyglądać wniosek o dofinansowanie i co powinien zawierać?
Pismo z prośbą o dofinansowanie MUSI zawierać:
6. Czy wyszczególnienie jakiegoś wydatku przez koło/organizację w preliminarzu na dany rok jest gwarancją uzyskania finansowania?
NIE. Złożenie preliminarza nie jest jednoznaczne z automatyczną zgodą na każdy wydatek w nim zawarty. Preliminarze składane są po to, by na ich podstawie zbudować budżet Uczelnianego Samorządu Studenckiego, adekwatny do zapotrzebowania zgłoszonego przez studentów. Procedura finansowania za każdym razem wygląda tak samo – należy złożyć wniosek o dofinansowanie danej inicjatywy, bez względu na to, czy preliminarz wnioskującego koła/organizacji został zaakceptowany. Zawsze jednak prosimy o dopisanie na piśmie, że dany wydatek był w preliminarzu uwzględniony – jest to dla nas ważny sygnał.
7. Mam zgodę na użycie środków USS GUMed. Co dalej?
TYLKO JEŚLI masz zgodę na użycie środków finansowych z budżetu USS GUMed, to kupując produkt/usługę prosisz o wystawienie faktury z opóźnionym terminem płatności na dane:
Gdański Uniwersytet Medyczny
Ul. Skłodowskiej-Curie 3a
80-210 Gdańsk
NIP: 584-09-55-985
Jeśli zapłaciłeś za usługę przelewem/gotówką, to również prosisz o wystawienie faktury VAT na powyższe dane, fakturę opisujesz (patrz pkt. 8) – Nieopisane faktury nie będą przyjmowane! i dostarczasz do biura USS (można zostawić na portierni). Każdorazowo prosimy o napisanie maila do skarbnik.uss@gumed.edu.pl z informacją, kiedy i gdzie pozostawiono fakturę.
UWAGA! Jeśli zapłaciłeś przelewem, należy wygenerować potwierdzenie przelewu i dołączyć je do faktury. Brak potwierdzenia będzie skutkował opóźnieniem w zwrotach.
8. Jak opisać fakturę?
Na odwrocie faktury należy napisać formułę:
„Oświadczam, że ja (imię i nazwisko), nr albumu (nr albumu), zapłaciłem kwotę (kwota) wymienioną na odwrocie przelewem/gotówką. (Jeśli przelew) Załączam potwierdzenie przelewu. Proszę o zwrot na numer konta:
(nr konta)
podpis
9. Czy bilet kolejowy jest fakturą VAT?
Kupiony w kasie – tak. Zakupiony przez Internet – NIE. Od kwietnia 2018 GUMed nie dokonuje zwrotów za przejazdy na podstawie samego biletu z systemu internetowego. W celu rozliczenia biletów zakupionych przez system elektroniczny należy wygenerować fakturę VAT (w systemie biletów intercity do 15 dni, po upłynięciu tego terminu należy zwrócić się z wnioskiem o wystawienie faktury poprzez odpowiedni formularz dostępny na stronie).
W razie wszelkich wątpliwośći prosimy o kontakt pod adresem: uss@gumed.edu.pl oraz skarbnik.uss@gumed.edu.pl